söndag 13 maj 2012

Fortsättning på projekt Fiskgjuse

Idag blev säsongens tredje försök på att få bilder på fiskande fiskgjuse. Jag hade lite kort om tid på mig idag men en överflygning han jag med att se. På ganska nära håll den här gången så det blev faktiskt någon halvskaplig bild när den ryttlade. Lagom avstånd och höjd gjorde att fotovinkeln blev ganska bra. Däremot fick jag inte se den dyka idag. Jag kan tänka mig att det var svårfiskat även för en skarpögd fiskgjuse då det blåste så att det gick vita gäss på sjön. På slutet försökte jag att vänta ut en havsörn som satt på andra sidan sjön men blev tvungen att ge mig av innan den lyfte. Avståndet var nog nära en kilometer och jag hade hoppats på att den skulle flyga över sjön mot mig. Skulle kunnat bli bra bilder i så fall men nu fick jag nöja mig med bilder på gjusen. Det blir lite trist med en jämngrå himmel bakom men det mulna vädret gjorde det i alla fall möjligt att få lite teckning i fjäderdräkten. Några exempel ser ni här nedan.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar